Monday 20 June 2011

Jou kandelaar in gevaar? (Openbaring 2: 1 - 7)

Die gemeente van Efese was uitsonderlik bevoorreg deurdat hulle oor baie jare besondere genadesorg van ons Here ontvang het. Vanaf die ontstaan van die gemeente was daar goeie bediening in hierdie gemeente. Lees gerus in die boek Handelinge van Aquila en Priscilla, Apollos, die apostel Paulus self, die jonge Timotheus en selfs Johannes se bediening. By al die kosbare Nuwe Testamentiese geskrifte wat direk op hierdie gemeente van toepassing was, skrywe Jesus Christus ten laaste Self ook 'n laaste brief (Openbaring 2) aan hierdie gemeente. Twee sake kom duidelik na vore:

1. Jesus Christus is positief oor hulle negatiwiteit.

Hulle was inderdaad negatief oor die regte sake. In 'n tyd van dwaalleer het hulle, ondanks aanslae (van binne en buite - vgl Handelinge 20: 29. Paulus se waarskuwing aan die ouderlinge van Efese) vas bly staan by die waarheid van God se Woord. Hulle het goeie ondersoek gedoen as daar enige twyfel was en kon alle dwalinge ontbloot as leuens en dwaalleraars as leuenaars. Hulle het volhard in leersuiwerheid.

Maar daar was 'n baie ernstige probleem in die gemeente. Dit was so ernstig dat hulle kandelaar in gevaar was om verwyder te word (Openbaring 2: 5). Hoe belangrik leersuiwerheid ookal is - daar moet ook leefsuiwerheid in die gemeente wees.

2. Jesus Christus is negatief oor hulle nalatigheid.

Hierdie gemeente was alleen kenbaar in dit wat hulle nie gedoen het nie. Hulle was net "anti-" mense. Dit is soos die "negatief" van 'n ou foto (swart en wit). Daar is wel 'n prentjie, maar dit is heeltemal kleurloos en onvolledig. Wat het gebeur? Oor baie jare het hulle verval in formalisme - hulle het nog al die regte dinge gesê en gedoen, maar sonder dat daar enige inhoud meer is. Dit is soos "oud-getroudes" in 'n huwelik. Hulle gaan nog deur al die regte bewegings, maar sonder dat hulle harte meer aan mekaar gebind is. Dit is vir die Here onaanvaarbaar. Wanneer gemeente-wees alleen maar soos die negatief van 'n ou foto lyk, is daar geen getuienis wat regtig 'n "kleurvolle" getuienis-verskil in hierdie wêreld maak nie. 'n Gemeente moet nie net geken word vir dit wat hy nie doen nie, maar veral vir dit wat hy wel is. Die verskil lê in die positiewe verandering wat God se Gees deur die gemeente bewerk. 'n Volkleurfoto wat getuig van God se genade.

Die Here is besig om baie gemeentes in die Westerse wêreld "toe te maak" (kandelaars te verwyder?). Hy mag wel positief wees omdat hulle negatief is oor die regte dinge ... maar dit wat die deurslag gee is die feit dat Hy negatief is oor hulle nalatigheid.  

Ek wil jou nie ken vir wat jy NIE doen nie, maar vir die verskil wat jy maak omdat jy wel die regte dinge doen.

No comments:

Post a Comment